سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برترین های کابینت و دکوراسیون

دستگاه خشک کن میوه

دستگاه خشک کن میوه

شرایط نگهداری میوه خشک شده بعد از مراحل اولیه در خط تولید به این شکل میباشد.

برای بهتر شکل گرفتن محصولات در راستای عمل آوری تمامی جوانب باید سنجیده شوند تا بهترین کیفیت میوه خشک را بتوان ارائه نمود .

در ابتدای مقاله از چگونگی ورودی محصول در قسمت اولیه کار توضیحات مختصری دادیم.

هماهنگی تمامی قسمتها برای یکسان بودن کیفیت و به دست آوردن میوه خشک  از شروع این فرایند مستلزم دانش و تخصص می باشد

مجموعه زاگرس ماشین آموزش های لازم را به مشتریان خود برای رسیدن هرچه سریعتر به کیفیت قابل صادرات  به صورت عملی خواهد داد، تا این مهم نیز برای مشتریان زاگرس ماشین به امری سهل  تبدیل گردد.

ساخت انواع دستگاه خشک کن میوه و سبزیجات

برای شروع و انجام یک پروژه نیاز به طراحی و واحد ارزیابی و مهندسی می باشد.

قابلیت ساخت و تولید انواع دستگاه میوه خشک در این مجموعه با بالاترین سطح ممکن امکان پذیر می باشد، چرا که تیم مهندسین زاگرس ماشین برای هر یک از شرایط موجود چه از لحاظ اقلیمی و چه شرایط ابعادی مکان تمهیدات لازم را سنجیده و قابلیت اجرا را میسر نموده .

گاها برای هر مصرف کننده این سوال پیش می آید که برای مکانی که در اختیار دارم آیا ماشین خشک کنی وجود دارد؟

این سوال را، ما اینگونه پاسخ خواهیم داد، که آری وجود دارد، این امکان برای هر مشتری وجود دارد که بتواند با حداقل مکان و حداکثر  ظرفیت بهترین ماشین را در اختیار داشته باشد.

به عنوان مثال:

اگر قصد بر این دارید تا میوه و سبزیجات را در حد خانگی و برای مصرف خود خشک کنید پیشنهاد ما!!!!

دستگاه خشک کن میوه و سبزی خانگی است.

غالبا پیش میاید که میوه های باغ یا باغچه ای ما برای مصرف در فصل خود زیادتر از حد معمول است و این موضوع که میوه را چگونه نگهداری کنیم نیز امری دشوار است.

بنابراین دستگاه های موجود برای این نوع ظرفیت ها نیز تولید خواهیم نمود که عمدتا با انرژی مصرفی الکتریکی میباشد.

قابل حمل از نقطه ای به نقطه ای دیگر و یا جابجایی مکان به مکانی دیگر را داشته  باشند.

مصرف انرژی بهینه

دارای قابلیت استفاده با برق خانگی 220 ولت

دارای حجم و اندازه مناسب برای هر محیط کوچک و خانگی

ظاهر شیک و مناسب

دارای سیستم عیب یابی

سیستم کنترل تنظیم حرارت و رطوبت

دستگاه خشک کن میوه کارگاهی

در قسمت بعدی تولید نظر بر توجیه داشتن یک واحد تولیدی دستگاه هایی با حجم بالاتر از دستگاه خشک کن میوه خانگی ساخته و تولید میشود .

و این مدل از ماشین خشک کن صرفا برای تولید و فرآوری میوه جات برای عرضه مستقیم و غیر مستقیم به بازار مصرف تهیه و تولید میشوند.

ساختار این مدل از دستگاه های ساخت زاگرس ماشین با توجه به نقطه عطف یک تجارت و یا بازاریابی که همان منبع درامد و. ارزش افزوده میباشد هدف گذاری شده است.

دستگاه خشک کن میوه و سبزیجات اساسا ظرفیت مورد نظر خود را از ابعاد داخلی کابین و یا سطح مقطعی که میتوان میوه و یا سبزی را بر روی آن جای گذاری نمود سنجیده میشوند.
متر بر مکعب هر سینی در داخل واگن های تعبیه شده نشان دهنده حجم تولید می باشد، البته با مقداری تفاوت در ساختار کلی محصول و یا ضخامت و برش آن که در مورد آنها توضیحات مختصری داده شده است.

این نوع خشک کن کارگاهی نیز برای مصرف عموم و یک شغل مناسب میباشد.

مشخصاتی که میتوان از این مدل نام برد نیز قابلیت های جابجایی آسان است به لحاظ اندازه مناسب و قابلب حمل اسان.

برای بیشتر شدن  تولید در دستگاه مورد نظر نیاز به اضافه نمودن برای میوه های مختلف میباشد خشک کن های کارگاهی را ما عمدتا از 2 کابین 3 کابین و حتی تا 6 مابین هم تولید می نماییم.

ولی پیشنهادی که داریم اگر قصد اضافه نمودن کابین را دارید بهتر است به عنوان مثال 2 دستگاه خشک کن میوه و سبزی 3 کابین ببرید تا اینکه یک 6 کابین.

دلیل بر این میباشد که شما همزمان میتوانید در دو ماشین دو نوع متفاوت میوه را خشک نمایید.

غالبا با پیشنهاداتی از طرف مراجعه کنندگان بر این مضمون روبرو میشویم که برای حجم تولید بالا از خشک کن ها ی تونلی و نوار پیوسته استفاده نماییم؟

و در جواب بنا به تجربه در زمینه خشک کردن سبزی و میوه خواهیم گفت که برای سبزیجات نوار پیوسته قابلیت بهتری می تواند داشته باشد و حتی برای پیاز، خشک کن سیر، ولی برای میوه بهترین شرایط را سینی و واگن و کابین اجرا می نماید.

 خشک کن میوه توسط مادون قرمز

زمان اساسی ترین مقوله در هر تولید و واحد تولیدی میباشد، از قدیم بشر سعی در این داشته است که سرعت را به زندگی خود اضافه نماید.

در هر صنعت و تکنولوژِی میبینیم که کیفیت، و سرعت می تواند معرف خوبی برای نشان دادن باشد، خودروهایی که ساخته میشود از لحاظ ظاهری و کیفیت و سرعت سنجیده میشوند، نمی توان خودرویی را با ظاهر زیبا ساخت ولی سرعت پایین داشته باشند و این خود یک ضعف محسوب میشود.

این پیش مقدمه بود تا در خصوص دستگاه های خشک کن میوه و سبزیجات صنعتی با ظرفیتهای تولید بالا معرفی شوند.

خشک کردن با مادون قرمز یا اختصارا (آی آر)  یک روش با تابیدن اشعه مادون قرمز بر سطح میوه میباشد که در تسریع زمان کیفیت به دست آمده نیز می تواند، نقش بسزایی داشته باشد.

مشخصه هر خشک کن بنا به نوع کارایی وان یک هدف را دنبال میکند در مادون قرمز نیز تبخیر آب میوه و سبزی انجام میشود، ولی با این تفاوت نسبت به سیرکوله هوای گرم که این منبع از لامپ هایی که تولید نور قرمز رنگی دارند ایجاد میشود.

نور موجود در بافت اصلی میوه برش خورده تابیده میشود و با قدرت تابش بالا و ایجاد حرارتی  قابل کنترل و زیاد  آب را تبخیر می نماید در این قسمت نیز ما نیاز به فن سانتریفیوژ برای چرخش و تخلیه رطوبت حاصل از خشک شدن میوه را داریم.

در خشک کردن توسط مادون قرمز این مزیت توانسته یک  سر و گردن از نمونه حرارتی بالاتر باشد یکنواختی کامل در تمام سطوح محصول، گرم نکردن هوای اطراف و محیط و فقط حرارت در بافت میوه ایجاد خواهد شد، انتقال بالای حرارت نیز یکی از محاسن میباشد.

انجام فرایند توسط خشک کردن میوه با مادون قرمز یک حرارت دهنده کوارتز انجام می شود که  و میزان تقریبی که در نظر گرفته شده است، تبدیل الکتریکی 78%  برای تسریع خشک کردن میباشد.

ساختار کلی در این نوع ماشین از جنس آلومینیوم است که برای یک محفظه ایجادشده، تابش مستقیم مادون قرمز توسط لامپ  صورت می گیرد، توان مصرفی این نوع لامپ بنا به حجم تولید متغیر است و معمولا تا 3000 وات میرسد.

ظرفیت قابل ملاحظه در مدل خشک کن های با این مشخصات به نسبت هوای گرم میتوان گفت که دوبرابر میباشد.

دستگاه خشک کن میوه تحت خلا

خشک کردن تحت خلا هم از مواردی میباشد که سریع ترین شکل ممکن را برای هر میوه ای ایجاد  می نماید در خشک کن های تحت خلا به

کیفیت مناسب تری به نسبت تمامی روشهای معمول بدست می آید چرا که برای خشک کردن خلا شوک حرارتی به میوه وارد نخواهد شد و به اصطلاح استرس حرارتی را از میوه خواهیم گرفت و باعث از بین رفتن بافتهای میوه نخواهد شد، عطر، طعم و ظاهر  محصول به بهترین شکل ممکن حفظ خواهد شد.

این نوع خشک کن با حرارتی قابل مقایسه نیست .

دستگاه خشک کن میوه صنعتی تحت خلا نیز انواع مختلف دارند که یک نمونه دیگر از این ماشین الات، خشک کن میوه وسبزی خلا با  مایکروویو میباشد .

مایکروویو در صنایع غذایی نیز استفاده و کاربرد بسزایی دارد،  جریان ماکروویو وقتی بر اجسام مانند آهن، مس، و انواع دیگر فلزات برخورد کنند بر خواهند گشت، و بر اجسام پلاستیکی  رد خواهند شد ولی در مواد غذایی باقی خواهند ماند و همین سکون در مواد غذایی باعث میشود تا فعالیت در مواد غذایی بر اساس قطب مثبت و منفی صورت گیرد  یعنی جذب و دفع.

و همین امر باعث میشود فعل و انفعالاتی در درون ماده صورت گیرد و تولید حرارت در درون ماده کنف از این رو در میوه ها نیز این اتفاق خواهد افتاد روند خشک شدن میوه و سبزی سریع میشود.

نکته مهمی که در این باره وجود دارد که اگر بیش از حد این حرکت انجام شود بافت میوه را به هم باعث آسیب به مواد غذایی و عکس عمل کردن مواد ارزشمند و ویتامین ها خواهد شد.

از این رو با شناخت سطحی که از اکثر دستگاه های موجود برای میوه خشک کردن  در دسترس ترین مورد برای عموم همان هوای گرم میباشد.

دستگاه خشک کن میوه با هوای گرم و سیرکولاسیون حرارت

حرارت به دست آمده از سوخت های موجود در بازار که توسط مشعل در کوره دمیده میشود ، حرارتی غیر مستقیم را ایجاد خواهد کرد حرارت ایجاد شده نسبت و اندازه مشخصی را برای ایجاد یک فضای مناسب جهت خشک نمودن میوه و سبزی فراهم خواهد کرد.

کنترل تمامی این موارد اعم از شدت چرخش هوای گرم در کابین  همگی به صورت هوشمند صورت می پذیرد.

ظرفیت های نسبی در دستگاه میوه خشک کن

در خصوص ظرفیتهای موجود ما میتوانیم بگوییم که هیچگونه محدودیتی نخواهیم داشت، و این امکان برای شما فراهم خواهد شد تا در هر تناژی محصولات خود را خشک نموده و عرضه نمایید.

چند فاکتور در این باره مورد توجه میباشد که باید توجه داشت؟!

اول اینکه فضای مناسب برای فرآوری میوه و خشک نمودن آن را در اختیار داشته باشیم، همانطور که در پاراگراف های قبل توضیحاتی را دادیم  فضای خشک کردن بر همان متر بر مکعب محاسبه میشود.

پس در نظر داشته باشید که اگر میخواهید تولید بالا و ظرفیت قابل ملاحظه ای را داشته باشید، باید بستر آن را نیز فراهم نموده و مجموعه ما نیز به جرات خواهد گفت که تا هر مقدار توانایی تولید را دارا هستیم.

پایین ترین ظرفیت موجود در نمونه های موجود دستگاه خشک کن مینی میباشد که توانسته ایم با  طراحی بسیار عالی و زیبا و مهمتر از همه جا دار و استفاده بهینه از فضای موجود را در اختیار مصرف کنندگان عزیز بگذاریم.

این محصول به علت حجم کوچک و سوخت گاز شهری بین تولید کنندگان کوچک بسیار محبوب است، قیمت دستگاه خشک کن میوه مینی را در حد توان مالی مشتریان عزیز برآورد کرده ایم تا توانایی خرید را داشته باشند.

و به نسبت قیمت دستگاه خشک کن میوه صنعتی تفاوت زیادی دارد.

ولی از لحاظ کارایی و عملکرد دقیقا با نمونه های مشابه صنعتی خود برابری خواهد کرد، با این تفاوت که جای کم و مصرف انرژی بهینه و کاملا خانگی ساخته شده است.

سوالات متداولی که عموما برای کسانی که برای خرید و شروع به کار میوه خشک ایجاد می شود بسیار است؟!

عمده این سوالات در خصوص ورودی و خروجی میوه تر و خشک میباشد.

در میوه های مختلف می توان اینگونه بیان کرد که بر اساس بافت میوه و درصد رطوبت مورد نیاز در آن متفاوت است ، مثال: سیب درختی با اسلایس 5 میلی متر بین 10% الی 12% خروجی به ما خواهد داد.

هر 100 کیلو گرم 12 کیلو گرم خشک شده، ولی در برگه قیسی همان زردآلو متفاوت است چرا که گاها بین 22 تا 25 کیلو گرم در 100 کیلو گرم بازدهی خواهد داشت، در فصول مختلف انواع میوه ها را میتوان خشک کرد و در فصلی  کمتر وجود دارد به بازار عرضه نمود.

اهمیت بسته بندی میوه خشک

حال که ما محصول خود را به این همه دغدغه به مرحله عرضه رسانده ایم، باید برای هدفمند نمودن این چرخه بتوانیم به زیباترین شکل ممکن و بهداشتی ترین شرایط ارائه دهیم، میوه های خشک شده را با نام تجاری خود به فروش برسانیم، خود را به عنوان یک برند در عرصه تولید معرفی کنیم، و  این مهم امکان پذیر نمی باشد مگر جز اینکه ما به فکر بسته بندی کردن محصول تولید شده خود باشیم.

دستگاه بسته بندی میوه خشک

ماشین الات بسیاری برای بسته بندی نمودن میوه خشک میباشند ، که چند نمونه از این ماشین آلات را به مختصر معرفی خواهیم کرد تا رسالت این تولید را به پایان برسانیم.

بسته بندی تمام اتوماتیک میوه خشک و نیمه اتوماتیک که زاگرس ماشین کرج مفتخر است که تولید کننده کاملی در این زمینه میباشد.

دستگاه بسته بندی نیمه اتوماتیک تک توزین که کار وزن نمودن محصول را به خوبی انجام خواهد داد و تکمیل کننده دستگاه خشک کن میوه و سبزی خواهد بود.

 

 

خدمات پس از فروش دستگاه خشک کن میوه<\/h2>

از این رو خط تولید چیپس میوه ویا همان خط تولید میوه خشک از ماشین آلات متعددی تشکیل شده است زاگرس ماشین کرج جهت آسودگی خاطر مصرف کنندگان هر نوع دستگاهی از این مجموعه را ضمانت و گارانتی نموده و خدمات پس از فروش خود را به بهترین نحوه ممکن به ایشان ارائه خواهند داد.

کمترین زمان برای بازدید وعیب یابی

رفع مشکل در سریع ترین زمان

واین نوید را می دهیم که تمامی قطعات یدکی ماشین آلات زاگرس ماشین کرج موجود درانبار این مجموعه می باشد ودر صورت ثبت سفارش در کوتاهترین زمان ممکن به مصرف کننده تحویل داده خواهد شد.

جهت دریافت قیمت دستگاه خشک کن میوه و نیز قیمت  خشک کن میوه صنعتی با مشاوران ما در تماس باشید.