سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برترین های کابینت و دکوراسیون

شلف چیست؟

شلف چیست؟

این یکی از آن سؤال های بسیار مهمی ست که دانستن جوابش می تواند نهایتاً به رو آوردن مخاطبان بیشتری به استفاده از این وسیل? کاربردی در منزل و حتی محیط کار شود. همچنین دانستن معنایشلف به خوبی فرد را در پیدا کردن بهترین نوع با بهترین کارکردش کمک خواهد کرد.

و اما شلف چیست؟ شلف به ابزاری طاقچه مانند یا کمد مانند همراه با دیواره های محصور کننده گفته می شود که در انواع مختلف با رنگ ها و جنس های گوناگون وجود دارد. این ابزارِ بسیار کاربردی می تواند هر صاحب خانه ای را از شر دغدغ? چگونگی چیدمان و دکوراسیون منزل خلاص کرده و محیط زندگی را آنچنان زیبا و مفرح نماید که فرد تصمیم بگیرد برای همیشه از آنها استفاده نماید.

شلف ها در انواع مختلفی وجود دارند؛ برخی از جنس چوب معمولی هستند، برخی از جنس های جدید مانند ام دی اف، هایگلاس و… ساخته شده اند که آنها نیز به نوعی از جنس چوب هستند، برخی از جنس فلزات مختلف ساخته می شوندمثلاً از جنس آلومینیوم یا آهن و… ، برخی نیز از جنس شیشه هستند تا نامرئی به نظر بیایند و در عین حال مقاومت خود را داشته باشند، و برخی هم از جنس انواع تلق ضخیم و بسیار مقاوم ساخته می شوند که هم مانند شیشه شفاف و زیباست و هم مانند چوب و فلز تقریباً مقاومتی بینظیر دارد.

برای پاسخ به سؤال شلف چیست؟ در ادامه با ما همراه باشید.

در بسیاری موارد از متریال و مواد اولی? دیگری نیز در ساخت شلف استفاده می شود که می تواند هر جنسی را شامل شود و این موضوع بستگی به سلیقه و خلاقیت تولید کننده و مصرف کنندگان دارد. می توان حتی از مواد ترکیبی در کنار هم استفاده کرد. مثلاًچوب و فلز در کنار هم، یعنی کف ها و دیواره ها از چوب بوده و اما برای پایه ها از جنس فلز استفاده کنیم یا اینکه می توان کف شلف ها را از چوب و دیواره های طرفینی را از فلز ساخت و سپس با رنگ کاری زیبا تزئین نمود. می توان از هر اید? جالب و خلاقانه ای در مورد ساخت و یا حتی کاربرد شلف ها به زیبایی هر چه تمام تر استفاده کرد.

شلف همان راه حل ساده اما بسیار کاربردی و بی نظیری ست که می تواند شما را از فکر چگونه جا دادنِ انبوهی از وسایلتان در منزل راحت کند. شلفها می توانند مانند قفسه ای بزرگ بر روی دیوار نصب شده و بسیاری از وسایل شما مانند کتاب ها، وسایل دکوری ریز و درشت که در هر منزلی به تعداد بسیار زیاد وجود دارد تا جایی که گاهی از دست تمامی آنها به شدت کلافه می شویم را در خود جای دهد.

می تواند جایگاهی برای قرار دادن تلویزیون بزرگ منزلتان بر روی آن باشد، می تواند به عنوان کابینتی باز در دیوارهای آشپزخانه نصب و لیوان ها، بشقاب ها و سایر وسایل آشپزخانه را در خود جای دهد، می تواند در اتاق کودک به عنوان قفسه ای زیبا برای کودک دلبندتان بوده و تمامی عروسک ها و اسباب بازی های او را در خود به صورتی زیبا و کنار هم قرار دهد و… .

همانطور که دیدید هزاران مورد از فواید و همچنین موارد استفاده شلف ها را می توان ذکر کرد. برای استفاده از آنها هیچ محدودیتی نیست. پس همان سؤال ابتدایی که پرسید شلف چیست؟ می تواند ذهن خواننده را تا این حد درگیر و البته پس از پاسخ، آن را به شدت ذوق زده نماید.

بارها و بارها در حتی در بسیاری از محافل امروزی نیز این سؤال شلف چیست؟ را شنیده ایم در حالی که شاید این افراد حتی در منازل خود نیز سال هاست در حال استفاده از شلفهای متنوع و گوناگونی هستند! اما چون گاهی بر روی مفهوم و یا نام دقیق وسایل دقت نمی کنند به چنین شرایطی دچار می شوند و همچنین از طرفی، بیشترِ ما از گذشته عادت داریم به هر چیزی که روی دیوار نصب شود و شبیه طاقچه باشد بگوییم: قفسه یا همان طاقچه. و این موضوع ما را از نام و شاید کارکرد اصلی شلفها تا حدی دور کرده است.

 

شلف باکس زیبایی در کنار مدرنیته

شلف باکس یکی زیباترین انواع شلف هاست که در هر نوع منزل و یا حتی محیط کاری می توان از آنها به بهترین شکل ممکن استفاده کرد. این نوع از شلفها دارای دیواره هایی برای محافظت از سقوط اشیاء قرار داده شده بر روی آنها هستند.

همچنین این دیواره های جانبی، به زیبایی بیشتر آنها نیز کمک بزرگی خواهد کرد. از شلف باکس واقعاً در هر فضا و دکوراسیونی می توان استفاده کرد البته با توجه بهنوع چینشِ دیگر وسایل. آنها به خوبی می توانند تمامی دکوری های شما را در دل خود جای داده و با امنیت کامل از آنها مراقبت نمایند.

در برخی کشورها مانند فرانسه که یکی از کشورهای اروپایی و به شدت هنر دوست می باشد از تمامی انواع و رنگ های شلف استفاده می شود به خصوص همین شلف باکس که به نوعی یکی از طرح های مدرن و هماهنگ با سایر وسایل مدرن و امروزی منزل است.

فرانسوی ها از ترکیب و چینشِ بسیار بی نظیرِ شلف باکسها در کناره ها و بالای میز تلویزیون به خوبی استفاده می کنند، یعنی ابتدا تلویزیون روی میز تلویزیون وکف منزل قرار می گیرد و بعد اطراف و بالایش را پر از باکس های متنوع و متغیر شلف می کنند تا زیبایی رادو چندان نماید.

همچنین گاهی حتی خودِ تلویزیون و یا همان ال ای دی را نیز در دلِ یکی از همین شلف باکسهای بزرگی که روی دیوار نصب شده است قرار می دهند تا ال ای نیز در ارتفاعی بیشتر از سطح زمین و میز تلویزیون های معمولی قرار بگیرد و به این شکل یک طرح بی نظیر و کاملاً مدرن و خاص را در پربازدیدترین نقط? منزل خود ایجاد می کنند.

همچنین ایتالیایی های مدرن و امروزی هم به خوبی هر چه تمام تر در تمامی نقاط کشورشان و در شهرهایی مانند رم در آپارتمان هایی که در ظاهر به شدت هنری و قدیمی به نظر می رسند، منازل امروزی خود را برپا کرده اند و در دلِ این منازل از بهترین و زیباترین شلف باکس استفاده می نمایند.

ایتالیایی ها هم مردمانی هنری و هنر دوستند و دارای طبعی تقریباً لطیف و علاق? بسیار زیادی به تزئین محل زندگی و منازل خود با بهترین المان های زیبایی دارند. که یکی از بهترین اِلمان ها، همین شلف باکسهای بی نظیر و زیباست. آنها به خصوص علاق? فراوانی به گذاشتن کتاب های خود و همچنین نسخ قدیمی کتاب ها در داخل این شلف باکس ها دارند تا بتوانند زیبایی قدیم و مدرنیته را در کنار هم نمایش دهند.

هر فردی می تواند با خلاقیت خود از این شلف های جعبه ای و محصور به خوبی استفاده کند. مثلاً شاید خانمی تمایل داشته باشد یک یا شلف باکس را در بالای کابینت های پایینی آشپزخان? خود نصب کرده و برخی بشقاب ها و لیوان های زیبای خود را در آنها بچیند. این کار اصلاً منعی نداشته و هیچکس هم نمی تواند از چنین ایده یا طرحی ایراد بگیرد چون به شدت زیبا و کارآمد خواهد بود.

یا می توان آنها را حتی بالای سینک ظرفشویی نیز نصب کرد که با کمی دقت و تحمل در انتخاب ابعاد و مکانِ درست نصب آنها، چنان دکوراسیونی را به خود و آشپزخانه تان هدیه خواهید کرد که دیگر اصلاً تمایل به ترک آشپزخانه را نخواهید داشت!

شلف باکس همان جعب? رؤیایی هر فردی برای قرار دادن وسایل دکوری و تزئین اتاق خواب ها، حال پذیرایی، آشپزخانه و هر جای دیگری از منزل است. با کمی تفکر و جابجا کردنِ برخی وسایل و اِلمان های زیباییِ دیگر در منزل، می توانید به طرح بی نظیری در منزل یا محل کارتان دست یابید، فقط کمی صبر و حوصله نیاز دارید.

 

 

شلف تمام فلزی مقاومت در کنار زیبایی

 

شلف تمام فلزی را می توان به عنوان یکی از زیباترین انواع شلف ها در نظر گرفت. متریالی مناسب که دست تولید کننده و طراح را کاملاً باز گذاشته تا هر ایده ای که در ذهن دارندرا به خوبی بر روی آن پیاده کرده و فرم دهی نمایند.

استفاده از فلزات برای ساخت انواع شلف می تواند به خلق آثار و طرح های بی نظیری بیانجامد زیرا طرح پذیری فلزات بسیار بالا بوده و عدم مقاومت در مقابل پیچشها و انحناهای لازم می تواند در نهایت طرح هایی بسیار خاص و صد البته مقاوم تر از سایر متریال ها و مواد اولیه را منجر شود. در شلفهای چوبی چنین قابلیتی وجود نداشته و طراح و تولید کننده مجبور به رعایت برخی محدودیت ها در طراحی و نهایتاً تولید شلف های چوبی هستند.

حتماً برای شما هم پیش آمده که به محل کار یکی از دوستان یا آشنایان خود رفته باشید یا اینکه به منزل یکی از اقوام و رفقای خود دعوت شده اید و در آنجا، کتاب هایی را کنار هم بر روی دیواری دیده اید که تقریباً فقط از نزدیک می توان کف و دیوار? آن قفسه ها را مشاهده کرد، اینها همان شلف تمام فلزی یا یکی از انواع آنها هستند که به شدت مقاوم و البته دارای طول عمر بالایی هم می باشند.

در ساخت شلف تمام فلزیمعمولاً سعی می کنند از آلیاژهای ترکیبی و یا مواد خالص و سبک اما مقاوم مانند آلومینیوم و یا ترکیبی از آلومینیوم و سایر فلزات استفاده کنند تا مقاومت بیشتر و وزن کمتری داشته باشند البته این امر همیشگی نیست و شلفهای فلزی از جنس آهن نیز به وفور یافت می شود که به شدت زیبا و مقاوم هستند.

این نوع از شلف را می توان در همه جای دنیا و در تمامی کشورها و منازلی که علاقه به طراحی دکوراسیون منزل خود دارند مشاهده کرد و مخصوصِ مکان یا شهر و کشوری خاص نیست.

شلف تمام فلزی از زیبایی و جلای خاصی برخوردار است و می توان این ابزارِ بسیار مفید در دکوراسیون را هر جایی نصب کرد حتی در سرویس بهداشتی بالای روشویی و همچنین در حمام، چون نسبت به رطوبت بالای این مکان ها، مقاومت بیشتری نسبت به اجناسِ چوبی از خود نشان خواهد داد.

طرح ها و رنگ های متنوعی نیز از آنها برای نصب در سرویس بهداشتی موجود است که هر فردی با توجه به نیاز و سلیقه و البته ابعادِ مورد نیاز، از آنها استفاده خواهد کرد.

شلف تمام فلزی را البته بیشتر برای دکوراسیون و چیدن وسایلی تقریباً سنگین به کار می برند چون مقاومت خوبی از خود نشان می دهد اما برای وسایل بسیار بسیار سنگین مانند تعداد زیادی بشقاب و لیوان و ظروفِ دیگر آشپزخانه بهتر است از شلف های چوبی با پایه های محکم فلزی که بر روی دیوار نصب می شوند استفاده کرد تا در مقابل وزن زیاد ظروف، پس از مدتی تغییر شکل نداده و ایجاد مشکل نکنند.

حتی می توان شلف تمام فلزی را برای تغییر دکوراسیون لابی ها استفاده کرد چون ظرافت و زیبایی خاصی داشته و حس مدرن بودن را به افراد القا می کنند، خصوصاً اگر از رنگ های روشن و  البته بروز مانند نقره ای در آنها استفاده شود. چنین رنگ هایی در سراسر جهان به عنوان رنگ های مدرن و امروزی شناخته می شوند و به نوعی اعلام کنند? این موضوع هستند که فردِ مصرف کننده، پیوندی عمیق با دنیای مدرن و پیچید? امروز دارد.

تزئین شلف ها

 

تزئین شلف ها یکی از مفرح ترین و جالب ترین کارهایی ست که هر فردی پس از خریدن تعدادی شلف در هر شکل و فرمی و نصب آنها بر روی دیوار، می تواند انجام دهد. اما گاهی همین چیدمانِ وسایل بر روی شلفها نیز به نوعی دغدغ? ذهنی تبدیل خواهد شد چون ممکن است شکل و فرم چیدمان را درست رعایت نکنیم.

درست چیدن و قرار دادنِ اشیاءِ مختلف کنار هم، شاید برای برخی امری ساده باشد اما بعضی افراد تمایل دارند با توجه به رعایت نوعِ چیدمان صحیح، این کار را انجام دهند. برای اینکار ابتدا باید دید شما چه وسایلی برای چیدن و قرار دادن در شلفها دارید تا بتوان تزئین شلف ها را به خوبی و با دقت بیشتری انجام داد.

ابتدا تمامی وسایل دکوری و تمامی آن چیزهایی را که می خواهید داخل شلفهای زیبای خود قرار دهید در یک جایی جمع کرده و البته تمامی آنها را با کمی فاصله از هم بچینید تا بتوانید شکل و فرم و انداز? دقیق آنها را ببینید.

حالا نوبت این است که تمامی وسایل دکوری هم اندازه را کنار هم بچینید، مثلاً مجسمه های هم اندازه از نظر ارتفاع، گلدان های کوچک و بزرگ را از هم جدا و در کنار هم بچینید، برخی وسایل دکوری مانند انواع ظروف سفالی را هم جایی دیگر و کنار هم قرار دهید تا تعداد و شکل فرم و آنها نیز کاملاً برایتان مشخص شود.

خب! الآن با نگاهی کاملتر متوجه خواهید شد که چه تعداد وسیله برای چیدمان و تزئین شلف ها

دارید. سعی کنید هر قسمت و هر قفسه از شلف ها را توسط وسایلی با ابعاد گوناگون پر کنید. مثلاً تمامی گلدان های کوچک را در یک قفسه به صورت ردیف قرار ندهید و سعی آنها را در بین سایر بخش های شلف و بین دیگر دکوری ها قرار دهید تا ایجاد نوعی تضاد و زیبایی خاص نماید.

البته گاهی لازم است که شما مثلاً تعداد زیادی عروسکِ کوچک یا گلدان کوچک را کنار هم بچینید تا مفهوم و منظور خود را از این نوع تزئین شلف ها به بیننده برسانید که آن امری دیگر است و باید حتماً آن را انجام داد. اما هدف و منظور ما این است که نباید تمامی اِلمان ها و فاکتورهای زیبایی را در یکجا جمع و آنها را به رخ کشید بلکه می توان با تقسیم کردن این المان ها و قرار دادن در کنار دیگر وسایل، فرمی بهتر و زیباتر خلق کرد.

مثلاً یک گلدان در کنار یک کتاب زیبا و یک مجسمه در یکی از قسمت های شلف می تواند شکل و فرمی کاملاً رمانتیک و البته هنری داشته باشد یا مثلاً قرار دادن 2 گلدان در طرفینِ یکی از بخشهای شلف و سپس گذاشتن یک عروسک یا مجسم? زیبا بین این دو. اینها ترکیبات و چینش های بی نظیری از وسایل هستند که اگر کمی وقت صرف کنید و البته کمی هم مطالعه، می توانید به خوبی به آنها دست یابید.

تزئین شلف ها همیشه هم نباید با حجم انبوهی از وسایل انجام شود و گاهی قرار دادن فقط یک قاب عکس داخل یکی از باکس های یک شلف دیواری زیبا می تواند تمامی نگاه ها را جذب نماید.

آن چیزی که تزئین شلف ها را هم دلچسب و هم کمی سخت و مهم می کند، انتظار شما از چیزی ست که می خواهید توسط آن خود را به دیگران معرفی کنید. بله! این یک واقعیت حقیقی و بیرونی ست که ما با کوچکترین اقدامات و حرکاتِ خود، گاهی آگاهانه و در برخی موارد نیز ناخودآگاه در حالِ معرفیِ سبک زندگی خود و نوع نگاهمان به دیگران هستیم.

پس تزئین شلف ها یک کار ساده و بی اهمیت نیست، بلکه معرفی سلیقه و نوع دیدگاه است.

 

 

فروشگاه اینترنتی شلف دونی